zaterdag 15 augustus 2015

Vakantiestress

Op het moment dat jullie dit lezen ben ik al op vakantie naar het o zo geliefde Blankenberge! Jaa, naar mijn roots. Ik ben van origine 1/8 Belgisch, dus België voelt toch deels wel als thuiskomen. Maar ik dwaal af van het onderwerp. Zoals jullie misschien wel weten ga ik daar een weekje kamperen met vrienden. En om heel eerlijk te zijn heb ik het niet zo op kamperen. Achja weer een nieuwe ervaring rijker als ik terugkom, hoop ik dan maar ;). Maar bij een vakantie hoort meestal ook wel vakantiestress en zeker bij de meiden, want jaa we moeten wel keuze hebben uit genoeg kleren en schoenen. 100000 haartangen en make-upjes moeten mee. Als dit bekend klinkt heb je zeker wat tips nodig om te ontspannen. Hier deel ik mijn ervaringen en tips met het voorbereiden en inpakken.

Als eerste is het voor mij anders, omdat ik natuurlijk ga kamperen en er dan veel meer mee moet. Je moet als je met een groep gaat van te voren goede afspraken maken over wat wel en wat niet. Je wilt niet dat er eentje staat te kotsen voor de tent of iets. Probeer dit dus te vermijden door duidelijk afspraken te maken, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ook heb je een tent nodig om in te slapen, probeer dit via via te regelen. Dit scheelt namelijk een hele hoop geld. En de rest van de spullen ook, zoals: stoelen, tafel, gasstel, keukengerei, grondzeil, lampjes, pannen, bestek etc. Dit zijn kleine dingen die je ook gemakkelijk vergeet. En meiden, je kan altijd spullen van mekaar lenen. Dit doe ik namelijk ook. De een neemt een stijltang mee de ander een fohn en nog eentje een krultang. Dat scheelt weer als je je koffer/tas gaat inpakken.

Als je je slaapplek en standplaats hebt geregeld moet je gaan nadenken van kies ik een koffer of weekendtas. Ik ga voor een koffer, omdat er super veel spullen meegaan en het niet in een kleine weekendtas past. Ik zal hieronder opsommen wat ik overal in stop zodat jullie een beetje een idee krijgen wat ik meeneem. 

Handtas/rugzak:
  • Portemonnee (contant geld, ID/paspoort, pinpas, zorgpas,OV)
  • iPhone 5S + oplader + oortjes 
  • Paraplu
  • Kauwgom/smint
  • Flesje water 
  • Powerbank 
  • Speelkaarten (Yahtzee+pen, stok kaarten, UNO)
  • Zonnebril
  • Deodorant 
  • Borstel
  • Nagelvijl 
  • Boek (Het diner - Herman Koch) 
Toilettas 1: 
  • Scheermes 
  • Scrub 
  • Condooms (je weet maar nooit wie ze nodig kan hebben)
  • Pleisters
  • Muggenspray
  • Ibuprofen
  • Zalf insectenbeten
  • Zonnebrand 
  • Aftersun 
  • Shampoo
  • Crèmespoeling 
  • Douchegel 
Toilettas 2: 
  • Sieraden
  • Parfum
  • Haar elastiekjes+clips
  • Haarlak (mini) 
  • Make-up 
  • Crème haar 
  • Wattenstaafjes 
  • Pincet 
  • Kwasten 
  • Reiniging gezicht 
  • Tandenborstel + pasta 
  • Wattenschijfjes 
  • Anticonceptiepil 
Koffer: 
  • Badlaken (1x)
  • Deken (1x)
  • Handdoeken (1 grote, 2 kleine) 
  • Hoeslaken
  • Tweepersoonsluchtbed 
  • Kussens (2x)
  • Verlengsnoer (1x)
  • Pyjama (3x)
  • Rokken (2x)
  • Schoenen (2x)
  • Shirts (4-5x) 
  • Sokken (7-8x)
  • Vest (2x)
  • Slippers (1x)
  • Bikini (2x)
  • Trui (1x)
  • Jas (1x)
  • Hoed (1x)
  • Hemdjes (2-3x)
  • Joggingbroek (2x)
  • Jurkjes (2x) 
  • Korte + lange broek (2-3x + 2-3x)
  • Ondergoed (2 BH's + 8-9 slips) 
  • Stijltang 
  • Petje (1x)
Ook neem ik nog los dingen mee: 
  • Klapstoel 
  • Boodschappentas
  • Verlengsnoer 

Ik hoop dat jullie zo een beetje een idee hebben gekregen wat ik dus allemaal meeneem. Laat weten wat jullie meenemen in je koffer en handbagage. 

With love, Kim 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten